Gwarancja a rękojmia
Rękojmia i gwarancja to narzędzia, dzięki którym możemy reklamować towar lub usługę, które okazały się wadliwe. Z doświadczenia wiemy, że dla wielu z naszych Klientów są to pojęcia tożsame. Tymczasem są to dwa różne pojęcia opierające się na odmiennych przesłankach prawnych.
Skorzystanie z rękojmi jako podstawy prawnej dochodzenia odpowiedzialności w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub prawną towaru/usługi nie wyklucza możliwości skorzystania z gwarancji, o ile takowa została udzielona, i na odwrót. Wybór jednej ze wskazanych wyżej opcji przy reklamowaniu towaru lub usługi każdorazowo należy do Klienta.
Zatem w przypadku dostrzeżenia wady powinien on rozważyć, które rozwiązanie będzie dla niego bardziej korzystne w danych okolicznościach. Istotne jest, aby podejmując decyzję o skorzystaniu z uprawnień z tytuły rękojmi lub gwarancji wiedział, jaka jest pomiędzy nimi różnica, jak również czy nie upłynął już termin na skorzystanie z danego narzędzia.
Członkowie zespołu Kancelarii w swojej praktyce niejednokrotnie podejmowali się reprezentowania Klientów w sprawach związanych z dochodzeniem roszczeń z tytułu nabycia wadliwych towarów lub wadliwie świadczonych usług, dzięki czemu posiadają bogate doświadczenie i ciekawe spostrzeżenia w tym obszarze.
Zakres usług Kancelarii w sprawach związanych z dochodzeniem roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji obejmuje w szczególności:
- konsultację z Klientem i szczegółową analizę stanu faktycznego,
- dokonanie oceny, które z powyższych narzędzi będzie najbardziej korzystne dla Klienta w danych okolicznościach, przy uwzględnieniu jego oczekiwań,
- podjęcie działań mających na celu wyegzekwowanie odpowiedzialności za wady towaru lub usługi, takich jak: sporządzenie wezwania do zapłaty, przygotowanie oświadczenia o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy, sporządzenie pozwu,
- zainicjowanie postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumenta,
- uczestnictwo w negocjacjach pomiędzy stronami sporu,
- pomoc w uzyskaniu fachowego oszacowania wartości wady towaru lub usługi,
- doradztwo i pomoc przy podejmowaniu pozasądowych lub sądowych działań przez Klienta w przypadku, kiedy decyduje on działać we własnym imieniu,
- kompleksową reprezentację Klienta, zarówno na etapie przedsądowym, jak również po wyczerpaniu możliwości pozasądowego rozwiązania sporu, na etapie postępowania sądowego.
Porozmawiajmy.
Skontaktuj się z nami.
Doradzamy Klientom z całego kraju i jesteśmy otwarci na różnorodne formy kontaktu.
Skorzystaj z możliwości kontaktu telefonicznego, mailowego lub za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza, aby uzyskać więcej szczegółów na temat oferowanych przez nas usług prawnych.
Napisz: kancelaria@atelier-lex.pl
Zadzwoń: +48 451 271 701